Thursday 26 April 2012

Minggu Fattabi'uni

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatu ..
Lama sangat dah aku tak update . Ye la , SPM is just around the corner kan . Balik pun dah tukar jadi 4 minggu sekali . Kalau ikutkan hati , memang banyak la mende yang aku nak story ngan korang , nak share apa semua  , tapi nak wat camne masa tak mengizinkan . Lepas ni , aku nak study lagi , nak on9 facebook lagi.. hehe . Busy kan aku ? baik ko angguk , kalau tak , aku cepuk karang#  Apa aku melalut ni ! Back to our topic !

Apa Minggu Fattabiuni yang aku tulis kat atas tu ?
Okey , macam ni  , Minggu Fattabiu'ni  ni adalah one of  the program hebat yang Majlis Nuqaba' Sumur Sekolah Menengah Imtiaz Dungun Atas anjurkan untuk kitaorang. Program ni berlansung lebih kurang seminggu jugak la. Program ni lebih kurang konsep dia macam program pemantapan sunnah . Kita try praktik and permantapkan balik sunnah sunnah Baginda , Habibullah , Muhammad bin Abdullah . Maksud Fattabi'uni ialah ' maka ikutlah aku  ' . Aku di situ bermaksud Rasulullah . Dan saf saf nuqaba' bagitau , moto masa Minggu Fattabi'uni ni ialah Lau Ka Na Bainana ( seandainya Rasulullah bersama kita ) .




Jadi  , dalam tempoh minggu tu , setiap kali lepas waktu solat kecuali solat Zohor , akan ada bacaan hadis hadis dari Kitab Muhammad , tentang keadaan Baginda oleh mana mana banin . Aku dah tak tahu dah nak gambarkan macam mana lagi tapi yang pasti , aku rasa program nie berjaya . Memang best giler aa . Sebab tu aku dengan besar hati menjadikan Mingg Fattabi'uni ni sebagai salah satu dari entry aku . Kalau tak best , tak hingin jugak aku masukkan . kahkahkah.



sekian , wassalam .

No comments:

Post a Comment