Sunday 1 January 2012

First entry in 2012 !

for all of you !



Assalamualaikum semua .
Tepat detik jam 12 malam hari ni , we must say welcome to our next year , which is on tomorrow , 1 januari
2012 , tak sabar rasanya #hehe . Maka dengan automatik nya, akan berbukaklah diari baru , new books
untuk tahun depan yang akan dihiasi dengan pelbagai coretan suka suki hidup dan pelbagai kenangan yang
mengiringi . so , sayonara 2011 #sedih la pulak , huhu and welcome 2011 ! Dan dengan automatik
jugak , aku dengan rasminya menjadi salah seorang SPM candidates untuk tahun ni . So, aku sure korang
semua mesti dah ada azam baru yang harus dilaksanakan pada tahun ini , right ? Same with me . Dan tahun ni
, aku dah tak boleh nak bersuka suki lagi macam tahun lepas . hurmmm . Ye la kan , banyak tau yang perlu
aku realisasikan pada this year . Dan aku tahu yang aku boleh . Semalam , my beloved dad yang hensem tu
kumpul kami tiga puteri untuk menyampaikan amanat beliau . Ceewahh . cam hebat je kan , of course le .
muahahak #ketawa jahat . First , mesti la beliau akan cakap pasal aku . Ye la, aku kan puteri sulung kesayangan
beliau . haha . Ermm , beliau cakap apa ekk ? Lupe pulak . hehe #sori dad . Ini antara amanat beliau . 'Kaklong
, ayah nak kaklong belajar betul betul next year , stop playing . Dah takde mase da untuk semua tu . Just
fokus in your SPM . Kalau kaklong perlu pape, just bagitaw je kat ayah #hehe , masa ni aku sengeh je memanjang 
, jahat punye anak . Ayah harap sangat kaklong jadi doktor ikut jejak langkah ibu ' . Tamat la sudah amanat
beliau untuk aku . Dan amanat itu terus disambung untuk dua lagi puteri di hadapannya .


dan untuk si dia . i have something for you dear .


 Tak lama lepas tu , aku pun start berthinking , aku boleh ke buat semua ni untuk tahun depan . Nak struggle
untuk SPM , nak habiskan lagi 6 juzuk Al-Qura insyaan and become the first hafizah in my family , nak
laksanakan tanggungjawab aku lagi dekat sekolah . Fuhh, letihh tu . Then , aku teringat akan perjuangan
junjungan mulia kekasih Allah yang penuh liku dan baginda berjaya harungi semua tu . So, nothing is
impossible for me to grab all my wishes . Just always dekat dengan Allah dan sentiasa memohon pertolongan
dariNya , sure Allah akan tolong , kan kan kan ? Sedih rasa malam ni sebab esok semua dah balik ke asrama
including me . Sedih rasa nak berpisah dengan semua semua tapi tak sabar nak jumpa balik dengan semua
kawan kawan . Esok kan ramai adik adik form 4 masuk Imtiaz Atas , so Welcome to your new school , with
difference environment , different situation and many different things here . Tahun depan , jangan nakal nakal
yerk . Susah nanti kitaorang nak handle korang . Btw , best taw duk Imtiaz Atas . Enjoy yourself there . Tak
reti la nak promote promote ni . Pepon kita akan jumpa nanti . Nice to meet all of you .






welcome sayang !

No comments:

Post a Comment