Saturday 10 March 2012

To All SPM Fighter 2012 !



Assalamualaikum semua .. 
Memang dah lama giler tak update . Ni pun nasib baik ada holiday , kalau tak, memang berhabuk , bersarang dan segala macam ber lagi lah kat blog aku ni . Orang busy la katakan . Dah memang tanggungjawab student adalah untuk study till the last breath right ? Nak nak tahun ni aku is a SPM victim and also SPM fighter . Bukan aku je tau tapi kitaorang . Ni sebab exam punya pasal la , aku makan , aku tidur , sampai  aku dalam tandas pun , still lagi teringat kat dia .Tengok kat atas tu , sampai holiday pun , saya still lagi teringat kat awk .  Wahai Mr.SPM , apasal la saya takut sangat dengan awak ni ? Awak promise tau tahun ni awak be nice to all of us ea . Soalan tu jangan la keluar yang killer killer sangat . Kesian kat kitaorang . stop your merepek-ing # 

So , this entry are dedicated to all SPM CANDIDATES 2012 ! Untuk kitakita aje . Biasalah tu bila kita duk kat rumah , mesti dah ilang dah semua semangat dan feeling nak exam , nak studi kan kan kan ? Tak lah hilang terus , cuma berkurang sedikit kan . hehe# Kalau ada kat sekolah takpe , senang je , kita tengok orang lain study , kita pun mesti akan rasa jugak feeling nak study tu . Tapi kat rumah , banyak dugaan kena hadapi tuuuu , tengok katil , rasa nak baring je , tengok lappy , rasa nak berfacebook , pokoknya macam macam la . Tapi kawan kawan ! Ayuh bangkit ! Macam yang KP kita pesan dalam musolla ari tu ,' Apa yang paling jauh dengan kita ? ' . " Masa yang telah lepas. " , jawab ramai ramai masa tu . Kita takkan dapat ulang dan beli dah masa yang telah kita buang tanpa sebarang pengisian hari tu . Maka beruntunglah bagi mereka yang betul betul menjaga masa mereka dengan pengisian yang berfaedah . Jom kawan kawan ! Kita tinggalkan segala sifat negatif kita masa cuti ni dan semaikan dengan semangat dan azam yang positif untuk bergerak ke arah kejayaan . Sesungguhnya kejayaan adalah milik kita semua . Insyaallah . Sepanjang cuti ni , jangan terlalu alpa dan leka . Istiqamah dalam menjaga ikhtilat antara kita dan Dia . Rajinkan diri untuk bangun dan sujud kepadaNya . Hanya kepada Dia tempat kita memohon dan berserah . 



Sayang korang semua sangat sangat ! Saya yakin kita semua boleh ! We must ! We must prove to everyone .

- THE END -

Korang patut rasa terharu tau time time holiday ni ,aku still jugak ingat kat korang . Siap buat entry khas lagi untuk korang . Dan untuk buat korang rasa terharu lagi , tetiba je malam ni rasa rajin plak nak menaip . 


Just for YOU all .


editted by me !

No comments:

Post a Comment